Haber Detayı
25 Kasım 2018 - Pazar 13:16 Bu haber 2997 kez okundu
 
Her Öğretmenin Mutlaka Okuması Gereken 14 Kitap
Eğitim Haberi
Her Öğretmenin Mutlaka Okuması Gereken 14 Kitap

 
Yeni bir öğretmen olarak sınıfa ilk kez girecekseniz ya da öğretmenlik uygulamanızı daha da geliştirme arzusu içinde olan deneyimli bir öğretmenseniz, neler yapmanız gerektiği ya da – daha da önemlisi – neler yapmamanız gerektiğiyle ilgili pratik tavsiyeye çok fazla ihtiyaç duyarsınız.
 
Neyse ki, özellikle son 10 yılda çıkan eğitime, öğrenmeye ve çocukluğa dair harika kitaplar, başka alanlardan elde edilen bilimsel verileri bir araya getirerek öğrencilerin öğrenimi üzerinde anlamlı bir etki yaratabilmemizi ve tüm bu konuları daha derinden kavramamızı sağlayacak ipuçları veriyor bize. İşte bu kitaplardan birkaçı:
 
 

Çocuğum Okulu Sevmiyor

Eğitimpedia’da yazılarına sıklıkla yer verilen gelişim psikolojisi profesörü Peter Gray, bu kitabı, okul hayatını yaşamın merkezine alan ebeveynler için kaleme aldığını söylüyor. Serbest oyunun en güçlü savunucularından biri olan Peter Gray, çocukların zorunlu eğitimin yol açtığı sorunlardan kurtarılmasının ve çocukluğun keyiflerinden mahrum kalmadan eğitilmelerinin mümkün olduğunu söylüyor. Oyun içgüdüsünü serbest bıraktığımızda çocukların nasıl daha mutlu, daha özgüvenli ve daha yaratıcı hale geldiğini antropolojiden, psikolojiden ve tarihten kanıtlarla gösteriyor.

 

Bir Yetişkin Yaratmak

 
Kitabın yazarı Julie Lythcott-Haims,  Stanford Üniversitesi’nde uzun yıllar Birinci Sınıflar ve Rehberlik Bölümü Dekanı olarak çalışmış iki çocuk annesi bir akademisyen. Özellikle de helikopter ebeveynlik konusunda geniş çaplı çalışmaları var. Julie Lythcott-Haims otoriter, beklenti düzeyi yüksek, çocuğunun her ihtiyacını kendisi yerine getiren ve giderek onu kendisine bağımlı kılan anne ya da babanın, kendisi için de nasıl stresli, gergin bir aile yaşantısı yarattığını anlatıyor. Yazar, çocukları gerçek hayata nasıl hazırlayabileceğimize dair ipuçları sunarken aynı zamanda nasıl daha mutlu anne babalar olabileceğimize dair öneriler de sunuyor.
 

 

Aptallaştıran Eğitim

 

Kitap ABD eğitim sistemi içinde yıllarca öğretmenlik yapmış olan eğitimci John Taylor Gatto‘nun itiraflarından oluşuyor. Bir vicdan muhasebesinin dışa vurumu olan kitap, tam da adının çağrıştırdığı şeyi söylüyor: Okul eğitiminin işlevi ve doğası gereği aptallaştırdığını. Gatto’ya göre eğitim reformu gereksiz çünkü okullar kendilerine biçilen rollere uygun olan işlevi ve tam da kendilerinden bekleneni yerine getiriyor. Yani okul değiştirilemez, dönüştürülemez bir kurumdur. ABD ve eğitim sistemi hakkında anlatılanları düşünürken bir yandan da ülkemizin eğitim pratiğini düşünmekten kendinizi alamayacaksınız.

 

Öz

 
Dünyada ve ülkemizde TED konuşmalarıyla milyonlara ulaşmış eğitim düşünürü Sir Ken Robinson’ın kitabı, 30 milyondan fazla izlenmiş “Okullar yaratıcılığı öldürüyor” başlıklı TED konuşmasının çok daha detaylı bir hali gibi. Robinson’a göre Öz, yeteneğinizle tutkunuzun birleştiği yer. İnsanlar ‘öz’lerine ulaştığında kendi benliklerini tam olarak bulup yaratıcılık ve başarı açısından doruk noktasına ulaşır. Ken Robinson, hem ‘öz’ümüzü bulmayı sağlayan hem de ‘öz’ümüze ulaşma ihtimalini engelleyen koşulları esprili bir bakış açısıyla ele alıyor.
 
 
Cahil Hoca
 
Joseph Jacotot “öğrencileri”nin kendi kendilerine Fransızca ve Telemak’ı öğrenmelerine kılavuzluk eder. İnsanın bilmediğini de öğretebileceğini gösteren bu tuhaf deneyin sezdirdiği kaçınılmaz sonucu anlamakta hiç gecikmez Jacotot: Bilen ile bilmeyenin, öğreten ile öğrenenin, kol emekçisi ile zihin emekçisinin, kısacası zekâların eşitliği. Bu şaşırtıcı hikâyeyi ve Jacotot’nun felsefesini anlatan yazar Jacques Rancière, hem eğitim üzerine çok özgün bir düşünce sunuyor hem de zekâların eşitsizliğini ve bilgi hiyerarşisini bahane eden toplumsal eşitsizlik tasavvurlarına önemli eleştiriler getiriyor.
 

Outliers (Çizginin Dışındakiler) – Bazı İnsanlar Neden Daha Başarılı Olur?

 
Başarılı insanlar hakkında anlatılan bir hikâye vardır; onların zeki ve hırslı oldukları söylenir. Outliers’te yazar Malcolm Gladwell başarının gerçek hikâyesinin bundan çok farklı olduğunu ve bazı insanların neden başarılı olduğunu anlamak için, bunların çevrelerine daha dikkatli bakmamız gerektiğini iddia ediyor. Mesela aileleri, doğum yerleri ve hatta doğum tarihleri… Outliers, Beatles ve Bill Gates’in ortak yanlarının ne olduğunu, Asyalıların matematikteki olağanüstü başarısının sırrını, star sporcuların bilinmeyen avantajlarını ve tüm New Yorklu avukatların özgeçmişlerinin neden aynı olduğunu ve dünyanın en zeki adamının neden adını bile duymadığınızı açıklıyor.
 

Olgunlaşmamış Ebeveynlerin Yetişkin Çocukları

Eğer duygusal olarak olgun ve erişilebilir olmayan ya da bencil bir ebeveynle büyüdüyseniz; öfke, yalnızlık, ihanet ya da terk edilme gibi duyguları çok uzun süredir hissediyor olabilirsiniz. Çocukluğunuzu duygusal ihtiyaçlarınızın karşılanmadığı, hislerinizin yok sayıldığı ve ebeveynlerinizin davranışlarını telafi etmek için yetişkin düzeyinde sorumluluk almanız gerektiği bir süreç olarak hatırlayabilirsiniz. Bu yaralar iyileşebilir ve hayatınızda ileriye doğru gidebilirsiniz. Büyük bir atılım içeren bu kitapta deneyimli terapist, psikolojik araştırmalar ve teoriler üzerine yıllarca çalışan bir bilim insanı Dr. Lindsay Gibson, duygusal olarak olgunlaşmamış ya da erişilebilir olmayan ebeveynlerin yıkıcı doğalarını açığa çıkarıyor.

 

Azim

Yaptığı TED konuşmasıyla tüm dünyanın ilgisini çekmeyi başaran psikolog ve yazar Angela Duckworth, başarılı olmanın sırlarına dair yeni ve şaşırtıcı bulgular paylaşıyor kitabında. Yaptığı en son araştırmaların sonuçlarından yola çıkan Duckworth, yalnızca doğal yeteneklerine güvenmeyip “azim” denen özelliği uygulamaya dökerek harika işler başaran insanları örneklerle anlatıyor. Aynı zamanda herkesin daha azimli olmasını sağlamak için altı önemli etkene odaklanan bir azim formülü veriyor: İlgi, çaba, umut, sebat, amaç, tutku.

 

Oyunun Gücü

Günümüzde ana babalar, çocuklarını sürekli bir öğrenme durumuna sokmazlarsa ya da en son “eğitsel” oyunları kullanmazlarsa çocuklarının yaşıtlarına göre geri kalacağından kaygı duyuyorlar. Oysa çocuk gelişimi uzmanı yazar David Elkind; programlanmamış, düşsel oyunun çocukları akademik ve toplumsal başarıya hazırlamada daha iyi bir yol olduğu konusunda bizi ikna ediyor. Elkind, güçlü örneklerle desteklediği derin çözümlemelerle, oyunun sadece sağlıklı zihinsel ve toplumsal gelişimi desteklemekle kalmadığını, aynı zamanda öğrenme için önemli bir evre olduğunu da gösteriyor.

 

Dürtme

Yazarlar Cass R. Sunstein ve Richard H. Thaler, insanları, daha sağlıklı, daha zengin ve daha özgür olmalarını sağlayarak, hayatlarını geliştirecek kararlara doğru dürtmek üzerine yeni bir bilim dalı olan “seçim mimarisini” nasıl uygulayabileceğimizi anlatıyor.

 

Bir Kurbağa Gibi Sakin ve Dikkatli

Günümüzde çocuklar çok hareketli ve gerginler, üstelik dikkatleri de dağınık… Peki rahatlamaları için onlara nasıl yardım edebiliriz? Konsantre olmayı onlara nasıl öğretebiliriz? Miniklerin ihtiyaçlarını mükemmel bir biçimde karşılayan ve onlara anında fayda sağlayan meditasyon bunun için basit ve etkili bir araç olacak! Eline Snel‘in yazdığı 5-12 yaş arasındaki çocuklara ve onların anne babalarına yönelik bu orijinal ve sevimli kitap, her gün uygulanabilecek basit alıştırmalar içeriyor. Kitapla birlikte çocuklar için bir meditasyon CD’si de veriliyor. CD, kısa ve basit alıştırmalarla, çocukların sinirli ve gergin oldukları ya da uyumakta zorluk çektikleri durumlarla başa çıkmaları hedeflenerek hazırlanmış.

 

Akış (Mutluluk Bilimi)

Çağımızda yaşayan ortalama bir insanın sahip olduğu lüks ve konfora yüz yıl öncesinin kral ve kraliçeleri bile sahip değildi. Ancak tüm bu konfor artışına ve reel milli gelirlerin birkaç katına çıkmasına rağmen mutluluk oranları değişmiyor. Sayısız bilimsel araştırma paranın, daha lüks ve daha konforlu bir hayatın mutluluk getirmediğini net bir şekilde ortaya koymuş durumda. O zaman insanı gerçekten mutlu eden nedir? Yaşam kalitemizi ve hayattan aldığımız tadı artıracak bir yöntem var mı? Dünyaca ünlü Akış teorisi, insanın gerçekte nasıl mutlu olacağını açık bir biçimde ortaya koyuyor. Mutluluk kontrolsüzce bir haz arayışından değil, bilinçli bir adanmışlıktan geçiyor. Diğer bir deyişle; Akış deneyiminden. Akış deneyiminin ne olduğunu açıklayan ve bu deneyimi nasıl yaşayabileceğimizi sayısız örnekle bize sunan bu kitap, Akış teorisinin sahibi Prof. Dr. Mihaly Csikszentmihalyi‘nin mutluluğu araştırmaya adanmış 25 yıllık çalışmasının bir sonucu.

 

Incognito Beynin Gizli Hayatı

Ünlü nörobilimci David Eagleman, 20 dilde yayımlanan -ve neredeyse şimdiden klasikleşen- kitabı Incognito ile beynimizin derinlerine dalarak, yaptığımız, düşündüğümüz ya da htiklerimizin çok büyük bir kısmının bizden başka bir biz tarafından yönetildiğini ürkütücü bir berraklıkla ortaya koyuyor. Sadakat geninden sizi olmadığınız birine dönüştüren beyin zedelenmelerine; optik yanılsamalardan striptizcilerin neden ayın belirli zamanlarında daha çok para kazandığına; Truva fatihi Odysseus’tan renkleri işitip biçimleri tadabilen sinestezik insanlara kadar geniş bir yelpazeden vakaları ve araştırmaları bir araya getiren Incognito, beynimizin işleyişi ve çelişkileri hakkında olağanüstü bir keşif yolculuğu sunuyor.

 

Tanrı Kuşlarıyla Buluşmak

Fantastik ve bilimkurgu alanlarında kaleme aldığı Yerdeniz Serisi, Mülksüzler gibi muhteşem kitaplarıyla tanıdığımız büyük bir usta Ursula K. Le Guin. Çocuk kitapları ve kısa hikayeleri de olan ve 2018 yılında aramızdan ayrılan Amerikalı yazar, bu kez bir şiir kitabıyla büyülüyor bizi.

Bu nefes başka bir nefes.
Ne alındı, ne salındı geçmişte.
Ölüm susunca konuşan bir ses
Ertesiz bir şimdide.
 
Bir nefes alıyorum tekil bir nefes.
Bir an için ağzımda özgürlüğün tadı.

 

 

 

Kaynak: https://www.egitimpedia.com/her-ogretmenin-mutlaka-okumasi-gereken-14-kitap/

 

Kaynak: Editör:
Etiketler: Her, Öğretmenin, Mutlaka, Okuması, Gereken, 14, Kitap,
Yorumlar
Haber Yazılımı
ankara escort
tuzla escort alanya escort kartal escort tuzla escort