Haber Detayı
14 Aralık 2017 - Perşembe 16:19 Bu haber 125 kez okundu
 
Hurmanın faydaları neler? Hurmanın glisemik indeksi kaç?
Sağlık Haberi
Hurmanın faydaları neler? Hurmanın glisemik indeksi kaç?

Palmiye ailesinden bir ağacın meyvesi olan hurma , Ortadoğu ve İndus Vadisi gibi coğrafyalarda binlerce yıldır tüketiliyor. Arap Yarımadasıʹnın doğusunda MÖ 6000ʹlerden kalma hurma tarımı kalıntıları bulunduğu biliniyor.

Piyasada Acve (Peygamber hurması da deniyor), Medjul (Kudüs hurması diye de görebilirsiniz), Medine (Suudi hurması) gibi hurma türleri var. Hepsinin özellikleri farklı ama 100 gram hurmanın kalorisi ve diğer besin değerleri ortalama olarak şöyle: -285 kalori, üstelik hurmanın glisemik indeksi oldukça düşük olduğu için bu kalori, kolayca kullanılabilir enerjiye dönüşüyor

-75 gram karbonhidrat, 65 gram şeker, 10 gram lif, 0,5 gram yağ, 2,5 gram protein

-Çeşitli miktarlarda A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K vitaminleri

-Yine çeşitli miktarlarda potasyum, fosfor, kalsiyum, magnezyum, demir gibi mineraller

 

Peki hurmanın faydaları nelerdir?

Öncelikle yapısındaki lif bağırsakları çalıştırıyor, kabızlığı önlüyor. Ayrıca hurma, yapısındaki emir sayesinde kansızlığa, potasyum sayesinde sinir sistemi ve beyne iyi geliyor. Vücudu toksinlerden arındırıyor, kötü kolesterolü ve trigliseridi düşürüyor. Günde 2-3 hurma, hem açlığı hem de tatlı ihtiyacını kesiyor. Hurmayı fazla tatlı buluyorsanız, biraz ılık suda bekletip şekerini azaltarak tüketebilirsiniz. Hurmayla birçok sağlıklı tatlı ve smoothie yapabilirsiniz.ˮ

Kaynak: Editör:
Etiketler: Hurmanın, faydaları, neler?, Hurmanın, glisemik, indeksi, kaç?,
Yorumlar
Haber Yazılımı
ankara escort
tuzla escort alanya escort kartal escort tuzla escort